Cukier kokosowy – co to jest, składniki, właściwości?

Cukier jest jednym z najczęściej używanych dodatków urozmaicających i ulepszających smak wielu potraw, ciast i napojów

Cukier jest jednym z najczęściej używanych dodatków urozmaicających i ulepszających smak wielu potraw, ciast i napojów. Niestety, cukier jest surowcem obciążającym dla naszego zdrowia, a konsumpcja dużych ilości tego słodkiego dodatku może przyczynić się do powstania dużej ilości chorób. Cukier kokosowy jest jednak zdrowszy od zwykłego i warto rozważyć jego stosowanie.

Co to jest cukier kokosowy?

Cukier kokosowy jest zdrowszą i lepszą alternatywą dla zwykłego cukru białego. Ten cukier palmowy jest ekstrahowany z palmy kokosowej. Pochodzi z dużych krajów azjatyckich i jest zdrową i smaczną alternatywą dla europejskiego cukru białego. Cząsteczki cukru palmowego tej odmiany są wyraźne i łatwe do odróżnienia. Co ciekawe, jest on również dostępny w postaci płynnej.

Skład cukru kokosowego i zalety zdrowotne

Ta zdrowa, niskokaloryczna alternatywa dla białego cukru jest skarbnicą witamin i składników pełnowartościowych. Jest to bogate źródło:

  • magnezu,
  • żelaza,
  • witamin z grupy B3 i B6.

Naturalnie występujący w cukrze magnez i żelazo doskonale wpływają na nasze zdrowie i wzmacniają nasz system odpornościowy. Zapobiega on osłabieniu i skurczom nocnym. Jako dodatkowy bonus, ten produkt spożywczy jest bogaty w związki, które są szczególnie pomocne dla tych z nas, którzy mają problemy z koncentracją, gdy nasze ciśnienie krwi i cukier we krwi są wysokie.

Jak cukier kokosowy pomaga zwalczyć cukrzycę?

Może pomóc osobom cierpiącym na cukrzycę. Cukier kokosowy to produkt o niskim indeksie glikemicznym. Co ciekawe, naturalne składniki i minerały zawarte w tym cukrze mogą powodować nagły wzrost poziomu cukru w organizmie. Jest całkowicie bezpieczny dla cukrzycy typu 1 i typu 2. Dostarcza on witamin i składników mineralnych potrzebnych do funkcjonowania organizmu osobom cierpiącym na nadwagę oraz otyłość. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wystąpienia tej choroby.

Stracić na wadze z cukrem kokosowym?

Cukier kokosowy wydaje się być zdrowszy niż tradycyjny cukier, ale w przypadku stosowania diety jest wspaniały. Jeśli próbujemy schudnąć, zrezygnujmy całkowicie ze zwykłego cukru. Lepiej od czasu do czasu używać substytutu kokosa. 100 gramów cukru kokosowego ma 381 kcal. Cukier z palmy kokosowej ma indeks glikemiczny 35, a cukier biały ma indeks glikemiczny 68. I to powód, dla którego cukier kokosowy ma niski indeks glikemiczny. To dlatego, że zawarte w nim włókna spowalniają wchłanianie cukru we krwi. Może on zatem wspomóc odchudzanie.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez 8photo - pl.freepik.com