Cukier kokosowy – właściwości i zastosowanie

Warto zdawać sobie sprawę, że cukier kokosowy z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem miłośników zdrowego odżywiania

Warto zdawać sobie sprawę, że cukier kokosowy z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem miłośników zdrowego odżywiania. Nie wszyscy jednak wiedzą dlaczego warto zdecydować się na wprowadzenie tego produktu do swojej diety. Co warto wiedzieć o cukrze kokosowym?

Zastosowanie w kuchni cukru kokosowego

Należy zaznaczyć, że omawiany cukier kokosowy charakteryzuje się lekko karmelowym posmakiem. Doskonale może zdać egzamin jako aromatyczny dodatek do deserów czy kawy. Ponadto należy mieć świadomość, że cukier kokosowy może być bez żadnego problemu stosowany zarówno na ciepło, jak i na zimno. Ponadto produkt sprawdzi się, jako składnik ciast, ciasteczek, koktajli czy drinków. Warto także wiedzieć, że w wypiekach cukru kokosowego stosuje się tyle samo, co białego cukru, gdyż wykazuje praktycznie taki sam poziom słodkości.

Indeks glikemiczny cukru kokosowego

Indeks glikemiczny omawianego produktu według Instytutu Badawczego Żywności i Żywienia Republiki Filipin wynosi 35. Oznacza to tym samym, że cukier kokosowy jest zaliczany do produktów z niskim IG. Może być z powodzeniem stosowany przez diabetyków. Z kolei Uniwersytet w Sydney wykonał badanie i otrzymał wynik 54.

Ile dokładnie kalorii ma cukier kokosowy?

Warto mieć świadomość, że bardzo duża liczba osób wychodzi z założenia, że cukier kokosowy jest znacznie mniej kaloryczny w porównaniu do swojego białego odpowiednika. Trzeba zdawać sobie sprawę, że ich energetyczność jest bardzo podobna. Należy zaznaczyć, że 100 gram omawianego cukru kokosowego dostarczy organizmowi 381 kcal, z kolei białego cukru rafinowanego – 405 kcal. Trzeba koniecznie podkreślić, że przy zwyczajnym stosowaniu wykorzystywaniu tego składnika w kuchni różnica będzie praktycznie niezauważalna.

Witaminy i składniki mineralne w cukrze kokosowym

Godnym uwagi jest fakt, że cukier kokosowy nie jest bogaty w istotne pierwiastki dla zdrowia. Omawiany produkt zawiera jednak znacznie więcej pierwiastków w porównaniu do innych dostępnych na rynku słodzików. Koniecznie trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wartości te dotyczą 100 g cukru (25 łyżeczek). Zdecydowana większość osób nie używa takich ilości w ciągu zaledwie jednego dnia. Ponadto osoby, które byłyby zainteresowane pokryciem dziennego zapotrzebowania na witaminę C musiałyby spożyć aż 300 gramów cukru kokosowego. Z kolei dla pokrycia potrzeb na żelazo jeść aż 900 gram cukru kokosowego dziennie. Oznacza to tym samym, że nie można traktować omawianego produktu, jako źródła składników mineralnych czy witamin.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez 8photo - pl.freepik.com